16 July 2009

Guru mithali

Assalamaualaikum semua..

Hari ini saya nak kongsi sedikit cerita pasal ustazah Asmina Nawi. Sebut Pasal Ustazah Asmina NAwi mesti teringat Ex5 dan rojak. Dua benda yang cukup sinonim dengan beliau.Tapi sekarang ini tak tahulah beliau masih menaiki ex5 atau tidak.
Ustazah Asmina memang penuh dengan sifat keibuan. Seorang yang penyabar sebab beliau memang kurang marah.Kalau kami tak siap kerja sekolah pun beliau hanya berleter jarang sekali menghukum. Beliau memang pandai mengambil HAti pelajar dan rapat juga dengan pelajar. Beliau juga mudah untuk mendengar masalah kami.



Masih ingat lagi masa tingkatan satu dulu, waktu itu beliau mengajar didepan tetapi ada yang sedikit nakal bercakap di belakang.Beliau sudah menengur tapi tak diendahkan, akhirnya kebetulan Ustaz solehan lalu dan menghadiahkan Penampar raksasa di pipi yang mulus itu.Ustazah Asmina pun berkata kepada budak nakal itu supaya jangan mengulangi lagi perkara itu agar pipi mereka tidak lagi ditampari.Walaupun pelajar itu memang patut dihukum tetapi kerana sifat kasihan belas beliau yang tinggi menyebabkan beliau tidak menghukum
bahkan bersimpati pada pelajar nakal itu.

by:penulis jalanan

No comments: